Sunday, October 7, 2012

moody


assalamualaikum....:)


stahun dh aku x update blog...padahal bnyak ja cita yg aku nk share..hoho,,
wlaupun bru stahun tp mcm2 dh aku alami...
kalo kt mtrik dlu aku sbok sgt2 smpai aku x dk msa tuk dri sndri..
tp result aku bknnya gempak mna pon...huhu,,
tp mcm mna pon alhamdulilah sbab aku dh pon ad dkat UMT,,
ad la jgk pluang tuk aku smbung blaja lg,,tp yg x beznya hdup aku ttap sbok,,
plik kn??aku rsa hdup dkt u lg pnat dri mtrik..skrang2nya kalo kt mtrik dlu
aku bley blik umah bla2 msa ja..tp skang bla aku dh jauh ngan fmily aku jd homesick sgt2..
fmily aku pon x bley nk mlawat aku mcm dlu lg..

ntah la,aku rsa skang ni aku tgh jiwa kacau..ati aku sdih sgt..
knapa tba2 aku rsa mcm ni??kalo la aku bley blik umah msti semua msalah slesai...
sbab kt umah la ati aku tenang pon...aku sndri pon x pasti dgan dri aku..
aku rsa aku mcm dlu jgk tp x taw la kalo bg org laen aku dh brubah..
ap yg aku dh brubah??sapa la aku nk puaskn ati semua org..
aku nk org pham aku jgk,,tu ja yg aku nk skang ni....








p/s: kuatkn la ati,jiwa,raga n semangat..:)

Wednesday, November 16, 2011

KNAPA AKU YG NERVOUS??

Assalamualaikum..

*waalaikumusalam*..(nk jwab jgk)hoho...
ari ni dh hmpir 2 mnggu aku cti sem..
mknanya cti sem aku dh nk abis....ptanda krg baek ni..hoho
ari jmaat ni aku dh kna blik kolej cbab ari sbtu ad MUET plak..
knapa diorg wat ari sbtu harr??ad spa2 bley tlong jwab kt aku tak??

spnjang cti ni aku tak prepare ap2 pon tuk muet..mklum la
semua ilmu dh di dada la kta kn..haha...tak ap la..
kta biarkn crita psal muet skejap...cbab bcok result UPSR dh kluaq..
hoooreeyyyy!!!aku tak sbar nk tnggu result adk aku yg bley than
buas btoi prngai dia..haha....adk aku ni dia bkn ska
amik byk A's...hoho..so,tak taw la brapa A dlm tgan dia
tp wat msa ni yg aku nmpak dlam tgan dia ad handphone ja...hoho

Aku sgt tkot...lgpon aku yg kna p amik rsult dia..ayah aku kna p kursus plak..
mak plak tak brani sgt..nk tak nk aku la kna p amik tp mak pon ikut skali..
mak tman jela..tak ksah la jnji ad org tman..kalo aku sorg aku pon
tak mau...dh la adk aku ni tak bley jangka sngat...hrap laen tp dpt laen...
jgn mrah yerk adk!!hehe

So..smpai sni jela kot...kalo aku rjin aku bgtaw adk aku dpt bape tu pon
bgantung kt krajinan aku la..bkn bgantung kt rsult dia...haha
Sekian.........

Monday, November 7, 2011

CUTI????

Assalamualaikum
ari ni dh msuk 5 ari aku cuti sem...(sja nk bgtaw)hoho..
tp smpai ari ni aku rsa mcm tak da life laa...
mgkin cbab slama ni bla cti ad homework,tgasan,assgment,kuiz,projek,
model,n many more..hoho..tp kli ni mmg cuci tgn btoi la..
goyang kaki ja spnjang msa,spnjang ari,n spanjang cuti..hehe

tp mcm mna pon nsb baek ad my hubby kn??
slalu trtnggu2 bla la mcej hubby nk msuk...
so..hubby anta2 la slalu..atin sntiasa free...
cbab...........hubby kn my hero....heeeeeeehe

Ok,next..ari raya korban tak bez mna pon...kalo ari raya posa dlu
pon tak bez mcm mna ari rya korban nk bez plak....so,tnggu rya cina plak la..
nmpak mcm bez ja cbab nti msa tu ad mjlis kluarga..
mksdnya..suma ank cucu tok akn brhmpun bsama2..n ank cucu adk tok pon
ad jgk...so..meriah la jwabnya...aku hrap msa 2 kolej aku cuti la..
kalo tak cuti aku mntak cuti la..ap scah kn??haha...

nti plak kakak aku nk kwen dh...rsanya blan 3 taon dpan..
sdih sgt2...rsa mcm tak pcaya ja kak aku dh nk kwen..
ngatkan tak da spa bley amik dia dri aku tp rpanya aku slap bsar..haha
aku hrap nti diorang kekal smpai akhir hayat...n dpat ank comel2..amin..
kalo comel2 bru la aku mngaku mak cik..kalo tak comel tak mau mngaku la..hehe
rsanya smpai sni dlu....sekian...........


Friday, November 4, 2011

CEPATNYA MASA BERLALU.....

Assalamualikum...
ari ni mcm besa la..bgun tdo ja trus ngadap lappy..heeeee
ni la breakfast aku pg2..slagi x kna mrah ngan mak jgn hrap aku nk bgun...
hoho,,nk wat mcm mna...final exam dh abis..mksdnya,,assgment tak da,
bku pon tak payah bca lg,,haha...mmg byk msa trbuang la kn...
tp tak da la buang sgt...sbab aku susah ati jgk la bla pkir psal
exam ari 2...rsa mcm nk ulang blik ja exam tp aku x snggup nk ptah blik msa..
haha..mmg dh tak akn ptah blik pon..."Dear Result,please be nice to me"..

Kpada My Hubby,thanx byk2 sbab tak jemu2 ajar atin yerk...hehe
mmg hubby sntiasa susah snang bsama ngan atin la..
jgn rsau la,,hubby msti dpat result gempak pnya..pcaya la..
lg 2 mnggu dh msuk sem bru..cpatnya msa blalu..rsa mcm bru smalam
ja dftar msuk kolej.....haiya......
hmmmmm last but not least,,slamat ari raya aidil adha kpd suma
umat Islam...bju rya tak da,duet rya pon lg la tak ad......:)
tak pa la...rya ttap rya....haha

Tuesday, August 30, 2011

PERLU KA MENUNJUK??


Assalamualaikum...

Sebagai pndahuluan,,Selamat Hari Raya kpd semuaa umat Islam..
Apa yg aku prasan la msa rya ari 2 tak hujan pon..
cuaca sgt baek..dan kta pon bley ziarah kubur..
cba byang kn kalo hujan??mcm mna nk ziarah kubur kn??
haha..tp 2 bkn mean point yg aku nk cte kt sni...

Ad la stu hamba Allah ni kn dia crita kt aku
yg dia dh kapel....aku dh taw lma dh cma bla dia crita
aku wat2 trkejut jela...haha,,aku x ksah kalo spa2 nk kapel 
cma yg aku ksah bla dia asyik puji pakwe dia smpai ke lngit..
dia nk bg aku jelez ka atau dia nk kata dia tu brtuah dpat pakwe yg hnsem 
dan kuat agama...KUAT AGAMA....jngan maen2 taw.....
bkn sbarangan org ni..KUAT AGAMA lg tu..
aku tak tahu la kuat agma yg mcm mna
 tp yg tu la dia crita kt aku..

aku yg jd pndngar stia hnya mmpu kta ok la hang dpt 
org mcm 2..bkn snang nk cri yg kuat agma..
haha,,lgpon hamba Allah ni pon skolah agma jgk
so...dia dan pakwe dia stu skolah la kranya..
ap yg aku nk ckap kt sni stu msa dlu dia
jgk yg byk tgur aku psal kapel ni..
mklum la dia skola agma..aku ni plak skola
tak agama..so,,ilmu aku cetek la..
tp skrang knapa dia yg kapel plak ni...
msa dia crita kt aku bknnya ngan pnuh malu2 tp
dgn bngga plak 2 sebab dpt pakwe yg mcm 2...

ntah la..kdang2 aku tkot nk tgur org sebab last2 
dpt blik bnda tu kt kta..so,,aku hrap dia 
brbhagia la ngan pakwe dia tu...jgn smpai
dia kta dia dh ptus dh la....sebab bkn snang nk dpt
org kuat agama ni..hehe,,bkn niat nk memerli
tp realiti...sekian..




Wednesday, August 24, 2011

DUNIA & AKHIRAT??

Assalamualaikum..
hmpir 3 blan aku tingai blog aku mcm 2 ja...haha
xpenah update lnsg sjak aku msuk KMK(matrix canglun)..
ni suma cbb aku sbok sgt..x kra la wlaupun aku tgh tdo ttap
d'kra sbgai sbok..haha..ap yg aku taw msa aku di matrix ngan di mrsm dlu x jauh beza..
msa dia sgt pdat..cma kalo kt mrsm dlu hal2 agma mmg ckgu amik brat pnya
tp bla kt mtrix spa nk amik dh??x kn lcturer kot??oh..tdak sma skali..
ni suma bgantung kt dri sndri la mcm mna dia urus msa dia tuk ibadah..
mmg la blaja 2 stu ibadah,,tdo pon stu ibadah gak tp
ckup ka ibaah hnya byk 2 shj??nsib baek la solat fardu 2 WAJIB..
kalo la hkum nya sunat aku rsa dh......................

bla aku tnya kt mak aku yg aku ni trlalu ligan dunia ka??mak aku kta ligan la dunia tuk akhirat..
plak dh...aku pon tnya blik..mcm mna nk ligan dnia tuk akhrat??kta mak aku..ligan
dunia yg mak aku mksd kn ialah blaja la sngguh2 and then bla dh kerja bsar nti
dgn gaji 2 la aku gna tuk brsedekah,,dgn gaji 2 jgk la aku antar mak ayh aku p 
MEKAH...bla aku dngaq mak aku kta mcm 2 kmdian ayh aku pon stuju ap yg mak aku ckap
aku trus trdiam...stiap kta2 adlah doa kn??tmbah lg bla kta2 tu kluar sndri drpd seorg ibu..
aku hrap ap yg mak aku kta aku wat la...aku nk mak ayh aku sempat mrasa gaji aku..
mksd aku ialah aku nk antar diorg p mekah..kalo duet lbih aku pon nk ikut jgk...haha 
so...kta tgk la mcm mna nti..yg pntg niat dh ad..hoho..

bnyk lg aku nk tlis tp laen kli plak la....so,,aku biar kn crita trgntung mcm 2 ja..
haha..sekian.......

Monday, May 16, 2011

KESIANNYA........

Ari ni mcm yg dirncang aku just teman membe aku pegi byar yuran mtrix......aku x ksah la kn...membe pnya psal ap ja aku snggup..(tnjuk la baek ckit)..haha!!tp ad jgk pristiwa yg mnyayat hati msa on the way kmi pegi bank........

Kalo dteliti blik pon mmg slah aku...haha!!kita org pegi bank ngan msing2 moto la....lpas 2..dia yg jlan dlu..aku pon ikut jela dri blakang....smpai je jlan kmpung..dh nma pon jlan kmpung msti la jlan 2 kcik,,dh la kcik jlan plak blubang2..dh la blubang2...lpas 2 bengkang-bengkok plak....mmg truk sngguh la jlan kmpung....

Kmi pon jlan mcm besa la...aku dbelakang..membe aku kt dpan..haha,,tba2 ad kreta dri arh brtentangan...jlan kmpung kn kcik so...mmg la kta kna bg laluan kt kreta dlu....tp kwan aku ni brek scara tba2...aku pon ap lg..dh la moto aku BREK X MKAN....kra aku brek pon x sempat..akhirnya aku lnggar kwan aku sndri......dan dia pon jtuh moto....bley byang kn x mcm mna situasi brlaku??haha....

Aku x sempat nk mngelak sbab kjadian brlaku trlalu pntas....aku trpksa mrempuh mto yg ad kt dpan aku...spa lg yg ad kt dpan aku mlainkn membe aku sndri......time 2 mmg malu yg amat sgt la....tp dh kwan aku jtuh moto..aku pon tlong la angkat dia...nsib baek dia x ap2...moto membe aku pon mla2 mragam gak...x nak start....

Aku pon prasan gak...membe aku msti bengang pnya ngan aku cma dia x nak tnjuk ja....ap bley wat.....kalo org dpan aku tba2 brek mngejut mmg aku x sempat nk ngelak sbab moto aku mmg brek x mkan....aku pon mnta maaf la kt dia......nsib bek suma ok dh lpas 2..moto pon dh bley start...yuran mtrix pon dh p byar....

skrang ni mmg jujur aku ckap aku dh fobia ckit nk bwa moto slagi brek moto aku x repair....hahaha..(fobia sat ja 2)...haha....smpai skrang aku still rsa brsalah sgt.....ksian kwan aku......aku pnya la nk tnjuk baek snggup p teman dia byar yuran akhirnya aku yg lnggar dia....aish..ap la ko ni fatin.....