Wednesday, November 16, 2011

KNAPA AKU YG NERVOUS??

Assalamualaikum..

*waalaikumusalam*..(nk jwab jgk)hoho...
ari ni dh hmpir 2 mnggu aku cti sem..
mknanya cti sem aku dh nk abis....ptanda krg baek ni..hoho
ari jmaat ni aku dh kna blik kolej cbab ari sbtu ad MUET plak..
knapa diorg wat ari sbtu harr??ad spa2 bley tlong jwab kt aku tak??

spnjang cti ni aku tak prepare ap2 pon tuk muet..mklum la
semua ilmu dh di dada la kta kn..haha...tak ap la..
kta biarkn crita psal muet skejap...cbab bcok result UPSR dh kluaq..
hoooreeyyyy!!!aku tak sbar nk tnggu result adk aku yg bley than
buas btoi prngai dia..haha....adk aku ni dia bkn ska
amik byk A's...hoho..so,tak taw la brapa A dlm tgan dia
tp wat msa ni yg aku nmpak dlam tgan dia ad handphone ja...hoho

Aku sgt tkot...lgpon aku yg kna p amik rsult dia..ayah aku kna p kursus plak..
mak plak tak brani sgt..nk tak nk aku la kna p amik tp mak pon ikut skali..
mak tman jela..tak ksah la jnji ad org tman..kalo aku sorg aku pon
tak mau...dh la adk aku ni tak bley jangka sngat...hrap laen tp dpt laen...
jgn mrah yerk adk!!hehe

So..smpai sni jela kot...kalo aku rjin aku bgtaw adk aku dpt bape tu pon
bgantung kt krajinan aku la..bkn bgantung kt rsult dia...haha
Sekian.........

Monday, November 7, 2011

CUTI????

Assalamualaikum
ari ni dh msuk 5 ari aku cuti sem...(sja nk bgtaw)hoho..
tp smpai ari ni aku rsa mcm tak da life laa...
mgkin cbab slama ni bla cti ad homework,tgasan,assgment,kuiz,projek,
model,n many more..hoho..tp kli ni mmg cuci tgn btoi la..
goyang kaki ja spnjang msa,spnjang ari,n spanjang cuti..hehe

tp mcm mna pon nsb baek ad my hubby kn??
slalu trtnggu2 bla la mcej hubby nk msuk...
so..hubby anta2 la slalu..atin sntiasa free...
cbab...........hubby kn my hero....heeeeeeehe

Ok,next..ari raya korban tak bez mna pon...kalo ari raya posa dlu
pon tak bez mcm mna ari rya korban nk bez plak....so,tnggu rya cina plak la..
nmpak mcm bez ja cbab nti msa tu ad mjlis kluarga..
mksdnya..suma ank cucu tok akn brhmpun bsama2..n ank cucu adk tok pon
ad jgk...so..meriah la jwabnya...aku hrap msa 2 kolej aku cuti la..
kalo tak cuti aku mntak cuti la..ap scah kn??haha...

nti plak kakak aku nk kwen dh...rsanya blan 3 taon dpan..
sdih sgt2...rsa mcm tak pcaya ja kak aku dh nk kwen..
ngatkan tak da spa bley amik dia dri aku tp rpanya aku slap bsar..haha
aku hrap nti diorang kekal smpai akhir hayat...n dpat ank comel2..amin..
kalo comel2 bru la aku mngaku mak cik..kalo tak comel tak mau mngaku la..hehe
rsanya smpai sni dlu....sekian...........


Friday, November 4, 2011

CEPATNYA MASA BERLALU.....

Assalamualikum...
ari ni mcm besa la..bgun tdo ja trus ngadap lappy..heeeee
ni la breakfast aku pg2..slagi x kna mrah ngan mak jgn hrap aku nk bgun...
hoho,,nk wat mcm mna...final exam dh abis..mksdnya,,assgment tak da,
bku pon tak payah bca lg,,haha...mmg byk msa trbuang la kn...
tp tak da la buang sgt...sbab aku susah ati jgk la bla pkir psal
exam ari 2...rsa mcm nk ulang blik ja exam tp aku x snggup nk ptah blik msa..
haha..mmg dh tak akn ptah blik pon..."Dear Result,please be nice to me"..

Kpada My Hubby,thanx byk2 sbab tak jemu2 ajar atin yerk...hehe
mmg hubby sntiasa susah snang bsama ngan atin la..
jgn rsau la,,hubby msti dpat result gempak pnya..pcaya la..
lg 2 mnggu dh msuk sem bru..cpatnya msa blalu..rsa mcm bru smalam
ja dftar msuk kolej.....haiya......
hmmmmm last but not least,,slamat ari raya aidil adha kpd suma
umat Islam...bju rya tak da,duet rya pon lg la tak ad......:)
tak pa la...rya ttap rya....haha

Tuesday, August 30, 2011

PERLU KA MENUNJUK??


Assalamualaikum...

Sebagai pndahuluan,,Selamat Hari Raya kpd semuaa umat Islam..
Apa yg aku prasan la msa rya ari 2 tak hujan pon..
cuaca sgt baek..dan kta pon bley ziarah kubur..
cba byang kn kalo hujan??mcm mna nk ziarah kubur kn??
haha..tp 2 bkn mean point yg aku nk cte kt sni...

Ad la stu hamba Allah ni kn dia crita kt aku
yg dia dh kapel....aku dh taw lma dh cma bla dia crita
aku wat2 trkejut jela...haha,,aku x ksah kalo spa2 nk kapel 
cma yg aku ksah bla dia asyik puji pakwe dia smpai ke lngit..
dia nk bg aku jelez ka atau dia nk kata dia tu brtuah dpat pakwe yg hnsem 
dan kuat agama...KUAT AGAMA....jngan maen2 taw.....
bkn sbarangan org ni..KUAT AGAMA lg tu..
aku tak tahu la kuat agma yg mcm mna
 tp yg tu la dia crita kt aku..

aku yg jd pndngar stia hnya mmpu kta ok la hang dpt 
org mcm 2..bkn snang nk cri yg kuat agma..
haha,,lgpon hamba Allah ni pon skolah agma jgk
so...dia dan pakwe dia stu skolah la kranya..
ap yg aku nk ckap kt sni stu msa dlu dia
jgk yg byk tgur aku psal kapel ni..
mklum la dia skola agma..aku ni plak skola
tak agama..so,,ilmu aku cetek la..
tp skrang knapa dia yg kapel plak ni...
msa dia crita kt aku bknnya ngan pnuh malu2 tp
dgn bngga plak 2 sebab dpt pakwe yg mcm 2...

ntah la..kdang2 aku tkot nk tgur org sebab last2 
dpt blik bnda tu kt kta..so,,aku hrap dia 
brbhagia la ngan pakwe dia tu...jgn smpai
dia kta dia dh ptus dh la....sebab bkn snang nk dpt
org kuat agama ni..hehe,,bkn niat nk memerli
tp realiti...sekian..




Wednesday, August 24, 2011

DUNIA & AKHIRAT??

Assalamualaikum..
hmpir 3 blan aku tingai blog aku mcm 2 ja...haha
xpenah update lnsg sjak aku msuk KMK(matrix canglun)..
ni suma cbb aku sbok sgt..x kra la wlaupun aku tgh tdo ttap
d'kra sbgai sbok..haha..ap yg aku taw msa aku di matrix ngan di mrsm dlu x jauh beza..
msa dia sgt pdat..cma kalo kt mrsm dlu hal2 agma mmg ckgu amik brat pnya
tp bla kt mtrix spa nk amik dh??x kn lcturer kot??oh..tdak sma skali..
ni suma bgantung kt dri sndri la mcm mna dia urus msa dia tuk ibadah..
mmg la blaja 2 stu ibadah,,tdo pon stu ibadah gak tp
ckup ka ibaah hnya byk 2 shj??nsib baek la solat fardu 2 WAJIB..
kalo la hkum nya sunat aku rsa dh......................

bla aku tnya kt mak aku yg aku ni trlalu ligan dunia ka??mak aku kta ligan la dunia tuk akhirat..
plak dh...aku pon tnya blik..mcm mna nk ligan dnia tuk akhrat??kta mak aku..ligan
dunia yg mak aku mksd kn ialah blaja la sngguh2 and then bla dh kerja bsar nti
dgn gaji 2 la aku gna tuk brsedekah,,dgn gaji 2 jgk la aku antar mak ayh aku p 
MEKAH...bla aku dngaq mak aku kta mcm 2 kmdian ayh aku pon stuju ap yg mak aku ckap
aku trus trdiam...stiap kta2 adlah doa kn??tmbah lg bla kta2 tu kluar sndri drpd seorg ibu..
aku hrap ap yg mak aku kta aku wat la...aku nk mak ayh aku sempat mrasa gaji aku..
mksd aku ialah aku nk antar diorg p mekah..kalo duet lbih aku pon nk ikut jgk...haha 
so...kta tgk la mcm mna nti..yg pntg niat dh ad..hoho..

bnyk lg aku nk tlis tp laen kli plak la....so,,aku biar kn crita trgntung mcm 2 ja..
haha..sekian.......

Monday, May 16, 2011

KESIANNYA........

Ari ni mcm yg dirncang aku just teman membe aku pegi byar yuran mtrix......aku x ksah la kn...membe pnya psal ap ja aku snggup..(tnjuk la baek ckit)..haha!!tp ad jgk pristiwa yg mnyayat hati msa on the way kmi pegi bank........

Kalo dteliti blik pon mmg slah aku...haha!!kita org pegi bank ngan msing2 moto la....lpas 2..dia yg jlan dlu..aku pon ikut jela dri blakang....smpai je jlan kmpung..dh nma pon jlan kmpung msti la jlan 2 kcik,,dh la kcik jlan plak blubang2..dh la blubang2...lpas 2 bengkang-bengkok plak....mmg truk sngguh la jlan kmpung....

Kmi pon jlan mcm besa la...aku dbelakang..membe aku kt dpan..haha,,tba2 ad kreta dri arh brtentangan...jlan kmpung kn kcik so...mmg la kta kna bg laluan kt kreta dlu....tp kwan aku ni brek scara tba2...aku pon ap lg..dh la moto aku BREK X MKAN....kra aku brek pon x sempat..akhirnya aku lnggar kwan aku sndri......dan dia pon jtuh moto....bley byang kn x mcm mna situasi brlaku??haha....

Aku x sempat nk mngelak sbab kjadian brlaku trlalu pntas....aku trpksa mrempuh mto yg ad kt dpan aku...spa lg yg ad kt dpan aku mlainkn membe aku sndri......time 2 mmg malu yg amat sgt la....tp dh kwan aku jtuh moto..aku pon tlong la angkat dia...nsib baek dia x ap2...moto membe aku pon mla2 mragam gak...x nak start....

Aku pon prasan gak...membe aku msti bengang pnya ngan aku cma dia x nak tnjuk ja....ap bley wat.....kalo org dpan aku tba2 brek mngejut mmg aku x sempat nk ngelak sbab moto aku mmg brek x mkan....aku pon mnta maaf la kt dia......nsib bek suma ok dh lpas 2..moto pon dh bley start...yuran mtrix pon dh p byar....

skrang ni mmg jujur aku ckap aku dh fobia ckit nk bwa moto slagi brek moto aku x repair....hahaha..(fobia sat ja 2)...haha....smpai skrang aku still rsa brsalah sgt.....ksian kwan aku......aku pnya la nk tnjuk baek snggup p teman dia byar yuran akhirnya aku yg lnggar dia....aish..ap la ko ni fatin.....

Wednesday, April 27, 2011

INGATKAN BEZ SGT......

Assalamualaikum,,
Jwab ngan pnuh brhemah yerk....
haha,,aku mti2 ngat bez sgt p ari kantin
kt skola lma aku td....kt mna??
kt sek.men.keb.tunku abdul rahman...
ngat kn ad pesta ka ad prtndingan ka ad cri jdoh ka
tp hampeh tol la...grai mkanan ja yg ad pon...

Dah la grai pon ckit ja...
ngat kn dh abis suma cbb aku p lmbat ckit
tp mmg dri awal bnyk 2 ja yg ad pon..
cdey la...taun2 sblum ni
ari kntin bez la gak....
cntohnya pngetua import pmain bola spak kdah
maen kt skola aku....pas2 ad plak prtndingan gusti lengan..
hmmm ok la gak....

Bg aku ok la mcm 2 nk bnding ngan taun ni
pnya ari kantin..nk bli air pon susah taw..
sat ja dh abis..dh la cuaca pnas trik..
brpeluh lg ngan dhaga lg..
bkan nk kritik kaw2 la
tp sbgai ex-student kt ctu..
kalo bley nk la ssuatu yg spcial
mksdnya laen dri yg laen
drpd sblum2 ni...
alih2 lg mmbosankn..

Nsib baek kwan aku rmai yg dtg
bley la sembang2 gak..
tp nk sembang pon mcm pkir 2x
gak la cbb msing2 dhaga..
kalo ckap lbih ja haus la plak nti..
hahaha....
mcm2 la kmi ni...

Hrap2 nti ex-skola aku tak wat mcm 2 lg
tuk kali yg sterusnya....aminnnn...
hahahah

Sunday, April 24, 2011

MACAM TAK CAYA JA......

Assalamualaikum...
waduh2...mmg susah nk caya la...
ari ni aku mkan bnyak sguh..
bnyak sgt....

Nak taw ap bnda yg aku tlan??hehe
 Nasi lemak dan air teh
Mee greng
Laksa dan air sirap
Mee greng lg
Nasi knduri plak..

Akhrnya aku mngalami msalah prnafasan
cbb mkan trlalu byk....haha
rsa puas pon ad....
tp rsa mmbazir pon ad jgk
cbb aku mkan bkn brhnti sblum knyang
tp brhnti bla dh semput....

Ish2..ap nk jdi ngan aku ni...psang niat nk jogging
tp bla nmpk katil a.k.a tman setia la..
scah snang mmg kmi mmg brsma...
bgus x kmi???haha

Mmg scah nk brenggang ngan tman setia..
wlaupun rmai dh ajak aku pegi jogging..
aku kta no hal ja..set time..
tp bla dh set...aku plak tragak2 nk p..
haha...

Stu ari nti msti aku akn
jogging jgk...hmmm wat2 yakin dh la..
hahaha!!!!

Friday, April 22, 2011

DAH LAMA TAK JOLI.....

Assalamualaikum!!!!
Sejak aku dah abis SPM..aku tak kluar umah langsung...
maksudnya aku tak pegi brcuti la......
hmmm maksud aku lgi brcuti ngan kawan2......hehe

Tapi semalam aku dah kluar ngan kawan2 aku....mcm tak caya
pon ada gak..knapa???sebab aku sndiri yg drive taw...
aku bawa kawan aku mna ja diaorang nak pegi pon..
so..kmi decide nk pegi A.S MALL ja...
smata2 nk tg tgk wayang...

Taw ke kmi p tgk cte ap??haha...nk bgtaw pon segan...
kmi tgk cte anto la...taw ke cte anto ap yg
kmi tgk???haaaa....kmi tgk cte SENJAKALA

knapa msti SENJAKALA???cbb kmi tgk time senja ka???
haha...tak elok ank dara kluar time senja...
cbb nya msa kmi smpai kt A.S MALL...
tpat2 ja SENJAKALA 2 start..so,,
kmi pon tgk la.....

Ap respon kmi msa tgh tgk cte 2????

kawan A: seyes aku rsa duet aku bzir gla tgk cte ni...
kawan B: agak la..dh la tak tkot lnsg......
Aku : 2 la..aku ajak tgk RIO ampa tak nk...
kawan A : RIO wat pa..bkn bez pon
Aku : SENJAKALA pon tak bez...

Akhirnya kmi tgk jgk SENJAKALA smpai hbis ngan
prasaan nyesal tak sdah....
lpas hbis ja cte 2 kmi lepak2 plak kt tman mainan...
smbil tngkap gamba.....haha

Lpas 2 kmi borak smpai tak sdar dh brjam2 msa blalu...
mcm mna kmi bley sdar???tba2 kmi rsa lpar la...
nk mkan???dh lmbat sgt...so..
kmi pon blik umah...

Rsa lega sgt wlaupon aku bru dpat lesen keta
tp kawan2 aku yakin aku bley bawa ngan baik
dan akhirnya.....lpas ni aku kna jd driver ttap diaorang plak..

p/s : bkan nk bngga cbb bley bwa keta sndri cma trharu kawan2 sntiasa bgi smngat wlaupon ad mkna yg 
        trsirat...hehe

Friday, April 8, 2011

KAWAN BAIK OR WAT2 BAIK??????

Kawan baik korang mcm mna???dia mmg snggup snang n scah ka tuk korang???hmmm...
kalo kwan kta sntiasa ad dgn kta x kra ap pon situasi kta mmg sah la
dia 2 kwan baik kta..tp mcm mna ngan aku plak???ad seorg ni dia ckap aku kwan baik dia
tp bla aku tgk2 blik bla msa plak aku baik ngan dia????haha...mcm pa lg...

nk pndek kn crita mcm ni la...dlu aku penah ad bf skali la kn...skali ja..
alaa...skali ja pon..hehe,,lpas 2 aku pon bley hidu la kn yg si bf aku ni mcm dh ad org len
kt blakang aku...aku pnya la setia bak hangg!!bley plak dia nk maen kayu tga..x pa la yg 2..
so,,aku pkir kalo dia dh x ska kt aku..aku x ksah..nk cri yg len???lg aku x ksah...aku x heran sgt beb
psal dia 2...ad dia ka x dk dia ka aku bley hdup meh..cma aku setia tp dia x setia..xpa la yg 2..haha
lpas aku mnta break...dia pon mcm frust la konon..x taw la dia frust cbb ap kn..nk kta cbb aku??
plik ngat aih..hg 2 dh ad org len..wat pulun pa tah....hahaha!!!sjak break 2 lma gak la kmi lost
contact...x pa la yg 2 pon..hehe!!tba2 dia anta mcej lbih krg bnyi mcm ni la"wlau ap pon yg trjadi kta ttap
akn jd kwan baik smpai mati"..skali lg aku nk ulang.."SAMPAI MATI"..tuuuudia....ayat x bley blah lnsg..
lpas break bley plak jd kwan baik noh...aku x ksah la..aku akui la kalo aku nk mnta tlong ap2 pon
wat msa ni suma dia bley tlong...yg pliknya dia ckap kmi ni kwan baik so..xdk rhsia la nk smbunyi between us kn??aku x ksah sgt...alih2 dia dh ad gf bru..x abaq kt aku pon...rhsia taik kucing btoi....dh 2 aku
x kecoh pon dia dh ad gf..yg aku plak bru ja mnat ka seseorng..bru ja nk mnat...dh dia
kta aku ni pndai smpan rhsia..xmau share la..hat nih wat aku btoi2 pnas sguh...yg dia 2 dh ad gf
aku x kalot pon....snang cte dia 2 ckap x srupa bikin la....mkan dlam oooo...

mcm 2 ka kwan baik??rsanya x....dia x lyak nk jd kwan baik aku...
wlaupun dia ska tlong aku...tp dia jga ska mainkn prasaan aku....dh 2 mcm mna???
ishh......kalo kwan wat cra nk kwan...xyah la nk mngayat org..sat2 jwang pas2 jd kwan blik...
nsib baik aku ni jnis x mkan sman...haha,,hg 2 dh ad gf wat cra dh ad gf...
bla hg nk blajaq jd setia???x reti meh aku ajaq.....haish....

Monday, April 4, 2011

SEMAKIN HARI SEMAKIN PELIK....

Dah lama aku x update blog...smpaikn ular pon dh bape kali tkar kulit dia...
hahaha....nk wat mcm mna...tgan aku ni dh mlas nk taip,,ish2..
yg sbnarnya aku x ad cte...hahaha...ckup la pndahuluan stakat ni dlu....

dh brtahun2 aku smpan pnyakit aku ni....mlas nk jmpa ngan dktor
tp smalam aku wat2 rjin ckit la...tkot plak aku nti dh smbung blaja ja bzy plak..
so,,baek jmpa awal2...tp xdk la awal sgt...hehe!!aku jmpa dktr pon
cbb nk tnya ap pnyakit aku ni....mla2 dktr yg aku jmpa dia x dpat bg jwapan
so..dia sruh aku jmpa dktr laen..maybe dktr yg lbih brpngalman..
bla dh jmpa dgn dktr laen..mmg sah aku ad pnyakit...on the spot dktr bwa
aku p blik emergency..yela!!mak ayah aku stuju ja dktr nk wat time 2 gak....
yg aku ni pk la lpas operate nti mti ke x ley jlan dh ke....smpai kn nurse pon gelak tgk
mka aku cuak sgt....kn aku ckap aku cma nk check ja ap pnyakit aku ni...
msa operate 2 nsib baek la x skit sgt...bape kli kna inject jgn ckap la..x trbilang byknya....
mcm mna pon alhmdulilah...aku dh smakin shat cma ad sdikit bengkak n lebam la...
tp aku dh p mrata tmpat...tba2 ati jd snang smacam ja...maybe dktr 2 hnsem kot
wlaupun dia india tp hnsem jgn ckap la...klah hero mlayu....hehe.....


Friday, April 1, 2011

HATI SGT SENANG!!!!!

"Keseluruhan awak lulus"...alhamdulilah..akhirnya aku lulus jgk test jpj keta..
shari sblum hari test jpj aku mmg x ley tdo lnsg..
tkot gla bak hangg!!!!mcm2 org aku mntak tips..x yah la bgtaw spa diorang 2 erk!!!
hal kecik ja 2..hahaha,,btw aku ucap tima kasih byk2 kpd org yg tlong aku
psal keta ni..spa yg trasa 2 pham2 la mreka lah yg tlah byk brsbar mnahan
krenah aku yg mngalahkn baby nk susu ja...hahaha!!!

ngat snang ke nk lulus keta ngan skali amik ja???
ad yg tpaksa amik bkali2 bru lulus jpj keta kn??kalo pkai air liur x pa la jgk..
ni skali kna ulang bape puluh rnggit daaa mlayang2...spa yg syg duet tlong la wat btoi2....
gna la duet anda kpd org yg mmrlukan bntuan....*prihatin skejap*

hahaha....x nk cte pnjang2..boring la,,nk ckap yg 2 ja...
lgpon dh lma x update blog..haha!!!

Monday, March 21, 2011

PEREMPUAN MELAYU TERAKHIR.....

Tak pa ka kalo aku jd prmpuan mlayu terakhir???...rsanya para wanita tak mrah kat aku kot......haha...kuang3,,,kalo bley bca dan amalkn skali yerk...sbnarnya ni tips mengekalkan keayuan wanita ja..jgan mrah yerk......daaaaa..

Menjaga suara. Latih diri bercakap dengan nada yang lembut, tidak sengau atau suaranya terlalu kuat.
Menjaga cara berkata-kata. Biasakan menggunakan perkataan yang melambangkan keluhuran budi seperti ‘tolong’ serta ‘minta maaf’.
Jangan gunakan perkataan yang terlalu beremosi seperti bosan, sakit hati, menyampah, benci dan sebagainya kerana ia akan menyebabkan muka jadi berkerut dan masam.
Menjaga kulit. Kebersihan sentiasa dijaga. Makanan yang berupa ulam-ulam yang wangi serta sayuran dan buah-buahan segar patut selalu dimakan. Gunakan sabun yang tidak merosakkan kulit.
Menjaga muka. Tangan perlu sentiasa bersih dan lembut. Jangan gunakan bedak yang bukan-bukan.
Selalu menggunakan bedak sejuk untuk menjaga kulit muka. Jangan banyak berangan.
Menjaga rambut. Ia mahkota kejelitaan gadis. Bersihkan rambut tapi jangan terlalu kerap. Bila bersikat, ulangi sikatan ke seluruh bahagian kepala 100 kali untuk menjadikan rambut subur dan berkilat. Ramai lelaki suka pada gadis berambut panjang tapi kemas.
Menjaga cara berjalan. Latih cara berjalan. Jauhi dari berjalan mengengkang atau tangan terlalu dihayun. Langkah jangan terlalu besar.
Berjalan jangan terlalu laju. Badan jangan terlalu membongkok atau tegak. Leher jangan terteleng (senget sebelah). Muka elok ditundukkan sedikit.
Menjaga gerak-geri. Bila duduk di atas lantai duduklah dengan cara bersimpuh. Kalau duduk di atas kerusi, eloklah sila panggung. Jangan mengangkang. Tangan jangan terlalu digerakkan bila bercakap. Cara bergerak biarlah lemah-lembut.
Menjaga senyum. Latihlah senyum jangan tersengeh. Tutup mulut bila ketawa. Ketawa secara sederhana. Selalu senyum tapi untuk tujuan baik.
Menjaga mata. Mata janganlah terlalu liar memandang sekeliling. Tundukkan mata dan memandang hanya kepada apa yang sedang anda hadapi. Jangan terlalu kerap mengerdipkan mata.
Usah terlalu kerap menjeling walaupun kepada buah hati anda.
Menjaga kehormatan. Sentiasa bertemankan ibu atau saudara bila keluar. Minta izin ibubapa.
Pakaian sopan. Pulang seawal mungkin.
Menjaga sikap. Taat beragama. Jangan bohong.
Jauhi dari merungut. Jauhi dari menjadi amat cerewet dan jaga hati orang lain.

Tuesday, March 15, 2011

TULANG RUSUK KU....

HAHA...aku ad stu cte bez yg nk share dlm blog ni.....kalo ad sape2 yg dh taw wat senyap dh la noh....hehehe...sla bca dgn tenang..(ugutan ni).....
WANITA: Siapa yang paling kamu cintai di dunia ini?
LELAKI: Kamu!!!
WANITA: Menurut kamu, saya ini siapa?
LELAKI: (Berfikir sejenak, lalu menatap WANITA dengan pasti).
Kamu, tulang rusukku!
Kerana Allah melihat bahawa Adam kesepian. Saat Adam sedang lena tidur, Allah mengambil rusuk Adam dan menciptakan Hawa. Semua LELAKI mencari tulang rusuknya yang hilang dan saat menemukan wanita untuknya, tidak lagi merasakan sakit di hatinya...
Setelah berkahwin, pasangan itu mengalami masa yang indah dan manis untuk sementara. Setelah itu, pasangan muda ini mulai tenggelam dalam kesibukan masing-masing dan kelelahan hidup yang ada. Hidup mereka menjadi membosankan.
Kenyataan hidup yang kejam membuat mereka mulai menyisihkan impian dan cinta satu sama lain. Mereka mulai bertengkar dan pertengkaran itu mulai menjadi semakin panas. Pada suatu hari pada akhir sebuah pertengkaran WANITA lari keluar rumah.
Saat tiba di seberang jalan, dia berteriak "Kamu tidak cintakan saya lagi!!!". LELAKI sangat membenci ketidakdewasaan WANITA dan secara spontan juga berteriak "Saya menyesali perkahwinan ini! Kamu ternyata bukan tulang rusukku!!!"
Tiba-tiba WANITA terdiam, dan berdiri kaku untuk beberapa saat. LELAKI menyesali akan apa yang sudah dia lafazkan, tetapi seperti air yang telah tertumpah tidak mungkin untuk diceduk kembali. Dengan berlinang air mata, WANITA kembali ke rumah dan mengambil barang-barangnya, bertekad untuk berpisah.
"Kalau saya bukan tulang rusukmu, biarkan saya pergi. Biarkan kita
berpisah dan mencari pasangan sejati masing-masing".
Lima tahun berlalu. LELAKI masih belum lagi berkahwin, tetapi berusaha mencari khabar akan kehidupan WANITA. WANITA pernah ke luar negeri tetapi sudah kembali. Dia pernah berkahwin dengan seorang asing dan bercerai. LELAKI agak kecewa bila mengetahui WANITA tidak menunggu, sepertinya.
Dan di tengah malam yang sunyi, dia meminum kopinya dan merasakan sakit di hatinya. Tetapi LELAKI tidak sanggup mengakui bahawa dia merindukan WANITA.
Suatu hari, mereka akhirnya bertemu kembali. Di airport, tempat di mana banyak terjadi pertemuan dan perpisahan, mereka dipisahkan hanya oleh sebuah dinding pembatas.
LELAKI: Apa khabar?
WANITA: Baik... kamu sudah menemui tulang rusukmu yang hilang?
LELAKI: Belum.
WANITA: Saya akan terbang ke New York dengan penerbangan berikut. Saya akan kembali 2 minggu lagi. Telefon saya kalau kamu berkesempatan. Kamu tahu nombor telepon saya kan? Tidak ada yang berubah.
WANITA tersenyum manis, berlalu di hujung lafaz "Selamat tinggal..."
Satu minggu kemudian, LELAKI menerima khabar WANITA adalah salah seorang korban Menara WTC. Malam itu, sekali lagi, LELAKI meneguk kopinya dan kembali merasakan sakit dihatinya. Akhirnya dia sedar bahqwa sakit itu adalah kerana WANITA, tulang rusuknya sendiri yang telah dengan bodohnya dia patahkan sendiri...

Monday, March 14, 2011

HOOREY!!!!!

Nmpak mcm epy ja kn???msti la cbb nya aku dh lulus test jpj moto.....alhamdulilah....mla2 aku bengang jgk la cbb turn aku lmbat sgt...sblum pkul 8 pg aku dh smpai tpi rpa2nya turn aku pkul 1.30ptg....byang kn la aku smpai skit pala cbb trlalu lma tnggu....kalo nk ikut kn snarai nma aku awal la jgk tp mcm mna bley trlpas smpai snarai 9 terakhir????ni sumanya ada hikmah laa.....meh ckit nk cte ap kjadian mmalukan msa aku dh abis test jpj....lpas aku slesai wat test jpj mesti la orng len nk guna moto n helmet aku plak kn....pas2 ad seorng mamat hensem ni dh sedia tnggu moto aku...aku pun bgi la moto kt dia smbil cntrol cun la konon...hahaha,,,lpas 2 aku nk buang helmet plak tba2 helmet aku wat hal plak....helmet aku tak bley bka.....bknnya helmet 2 yg brmasalah tp aku yg tak reti bka....mamat hensem 2 dok tungu aku ja bgi helmet kt dia...so,,ngan prasaan malu yg amat sgt aku sruh dia amik helmet laen ja...dia pon tersengeh mcm kerang busuk ja tgk aku tak bley buang helmet...kalo nk sruh dia tlong bka mna bley cbb dia laki....nk cri prmpuan plak ad la sorang tpi dia tgh tnggu arahan dri jpj ja nk wat test..aiyo....lpas 2 bla dia amik helmet laen tba2 helmet aku dh bley bka plak dh.....knapa jdi mcm ni saat2 dpan mamat hensem 2???kalo la mamat 2 prmpuan ka aku tak ksah sgt la atau pun mamat 2 tak hensem ka...tak pa la jgk...hekhek....aduiii...serius aku malu gla yg amat.....tpi mcm mna pon malu aku ilang trus bla aku dpat taw aku dh lulus test jpj...hekhek,,,,SEKIAN.....haha

Friday, March 11, 2011

SALAHKAH AKU 3.......

Yebba-yebba.....nk kta sronok tak da la sgt tp kra mcm rsa ok ckit la....haha,,SI DIA mntak aku crita semuanya psal kwan bru dia 2...mla2 aku mcm tragak2 nk crita tp smpai bla SI DIA nk kna pemain???so...aku pun crita hal sbnarnya.....si dia mmg btui2 tak sangka kwan bru dia mcm 2 rpanya...haish,,dh la si dia hmpir2 nk jtuh hati kt kwan bru dia....tp bla aku bgtaw crita sbnarnya bru dia sdar tp tak taw la sdar yg mcm mna kn.....hahaha......aku rsa ap yg aku bgtaw semuanya dh jelas...kalo dia msih ragu2 ikut ska dia la...yg pnting skrang ni aku nk tnggu result aku ni.....ayah aku ckap ayah aku cma target aku dpat *&^$ ja.....adeh!!!ayah aku lnsg tak letak hrapan yg tnggi..ap bley wat,,lgpon aku ckap kt ayah aku mmg scah gla spm...sebab 2 la ayah aku target byk 2 ja......tp ap2 pon semuanya kta serahkn pda ALLAH..hnya ALLAH yg MENGETAHUI ap yg trbaek kpd hamba2-Nya.....huhu,,SEKIAN......

Thursday, March 3, 2011

LESEN OH LESEN!!!!!

pda 1 ari yg tak aku sangka2,,,aku dpat mesej dri mak aku yg brbunyi bgini....'atin nk amik lsen dak'??aku pon dgn pntas blas blik msej dgn brbunyi sprti ini...'msti la mak,,atin dh ready nk amik lsen ni'...hahaha,,ckup la intro stakat 2 ja...knapa aku dan mak aku brblas2 msej???mna aku p???cbb nya ialah msa 2 aku kt umah kezen aku la...so,,mak aku kna la anta msej nk tnya psal lsen.....aku pun ngan xcited nya nk blik umah cpat2...knon2 nya amik cpat sdah pon cpat...nah amik kau,,smpai ari ni x sdah2 lg......xpa,,sla bca ksah strus nya di bwah!!!!!

Aku p dftar lsen kt tmpt amik lsen la kn....haha,,nma tmpt 2 ialah ILMU BARU...kalo
ad spa2 yg taw kt mna tmpat ni sla senyum dgn sndrian brhad.....lpas dftar,,bsok nya
aku p dngar cramah dri pkul 9 pgi smpai 4 ptang..hampa kra la sndri bapa jam aku p dngar ceramah...
fuh...mleleh air mta aku ni than ngantok pnya psal...dh la bez sguh ceramah 2...byk kali
la kpala aku angguk tnda pham ap yg pnceramah 2 ckap...mmg bez glerr....haha.,,lpas 2 aku kna tmpah sndri
tuk wat ujian komputer...tmpoh msa dia ialah smnggu tuk study,,lma sgt kn?????ad msa tuk enjoy kn?????
byk la korang pnya enjoy...aku mmg tak sempat nk study taw...aku p amik ujian pkul 2 ptg cbb dri pgi
aku study ja....hekhek,,tpi ap2 pun alhmdulilah,,aku lulus gak....


Ok...bla dh lulus bley la start blaja moto dan keta tp sblum 2 kna msuk bengkel skali lg la
plak...haha,,lpas msuk bengkel kna tnggu smnggu tuk dpat lsen L...snang kn??dh bley
dpat lsen L....skang aku nk cte ap yg jdi kt aku msa nk amik lsen P...
tmpoh blaja lsen moto ialah 9 jam 20 mnit dan keta plak slama 8 jam shj,,
tpi kta bley blaja 2 jam ja taw...pas2 booking lg  2 jam tuk latihan yg sterusnya smpai la abis tmpoh blaja keta atau moto...
hahaha,,aku nk cte ckit ja lg,,msa aku blaja moto yg last pnya,,kta kna angkat tongkat moto taw...
syg nya aku tak bley angkat cbb berat sgt motonye...aku pun kna gelak la ngan skuat ati
oleh orng2 kt situ...tak pa,,,rlex dlu...aku bley ja angkat cma aku tak tau cra dia jerk..hekhek,,
akhrnya aku dh bley tmpah QTI cbb dh abis blaja...alhmdulilah lulus gak,,skang tingai test jpj ja..
hrap2 lulus gak la kn???

psal keta plak mcm mna????mcm besa ja...ckgu pon baek dan sporting...siap pggl nma aku ikut ska dia ja..
tak pa la ckgu,,jnji bhagia dan sya dpat lsen noh...haha,,cma tgn aku trlalu keras la,,
tgn aku ni mlas nk pusing stereng,,kaki plak mlas nk tkan class..haha,,bhaya oo kalo bwak mcm 2,,jgn tiru mcm sya
yerk...tpi aku ad lg ltihan 4 jam nk abiskn..hrap2 kali ni tgn dan kaki aku lmbut la.....hehe,,rsanya 2 jela nk share kt sni,,SEKIAN....

p/s: mezan...ok tak mcm ni????hehe









Wednesday, March 2, 2011

BLOG ADA VIRUS?????

Btui ka blog dh ad virus???mna aku dpt info ni???bley pkai ka???haha....msti la bley cbb ni fatwa aku sndri....kalo ad orng yg tak ska tak pa,,aku tak ksah..korng bley wat fatwa sndri gak..mcm aku...tpi aku ttap nk kta blog ad virus cbb dh rmai orng gla wat blog.....suma orng nk share cte diorng dlam blog msing2....blog dh mla mrebak...rmai orng yg dh mla wat blog cntohnya aku la 2.....tpi kta wat blog bkan tuk dri sndri ja kn...dlam msa yg sma kta nk gak orng bca blog kta...hahaha,,lg skali aku ckap,,aku la orng nya...msing2 idea msing2 kreatif la diorang hias blog...mcm2 aku tgk blog pnya  style...suma cntik..wlaupun simple tp nmpk da boom....haha,,scara tak lnsg kta bley taw pnulis blog 2 sbnarnya orng yg mcm mna kn???cntonya ialah pnulis 2 seorng yg jiwang ka,,ska brgya ka,,cnta alam skitar ka,,bla..bla..bla...........so,,blog mmg dh brjangkit kt suma orng...eh2,,,aku pon dh dpt jangkitan 2..aku tak mau jmpa dktor,,aku ska jngkitan ni.......hehe,,,so,,ayuh la kta ikut seruan kerajaan spaya dpat brsaing scara sihat....brsaing ap?????haha,,,brsaing blog ka????kta tak brsaing pon kn tpi kta cma nk luahkan perasaan kta ja...so,,kta jgn ikut seruan krajaan la kalo mcm 2....hahahhaaa,,ap bnda aku mrepek ni....haish..SEKIAN....

Monday, February 28, 2011

SEMUANYA OK!!!!!!

Hohohoh.....ap yg ok??????haish...sbnarnya suma orng dh alami bnda ni dh lma drpd aku....diorng lg2 ok la dri aku kn.....tp tak pa...jnji dpat sdah la....haha...ap yg dpat plak ni?????hmmm,,aku bru lulus QTI moto la....2 ja sbnarnya..kn btoi aku ckap rmai yg dh lpas dn maju drpd aku...siap dh lulus JPJ kn???.....aku bkan ap cbb ad seorang hamba Allah ni dh janji ngan aku kalo aku lulus QTI,,dia nk blanja aku..msalahnya btoi ka???hmmm aku tnggu dia ja la ni.....bla hang nk blanja aku ni????smalam ckap kmas sgt....2 la,,spa sruh brani janji nk blanja aku sgt kalo aku lulus..haha skang ni spa yg dh sakit????hmmmm,,,nsib baek aku ni bkan mta duitan taw,,tak pa la whai kwan aku yg baek hati ni...aku tak ksah pon kalo hang tak blanja aku  taw..aku tak kcik ati pon...lgpon aku lulus bkan cbb aku nk hang blanja aku taw tp cbb aku nk lulus laa....hekhek......tba2 msa aku tgh tnggu turn nk bwa mto kn ad plak kwan aku lg sowang ni sruh aku p TESCO lpas abis QTI cbb nk blanja aku mkan jgk....msalahnya kt sni ialah aku dh bsuk cbb brpeluh dan aku tak bwa duit sma la....wlaupun dia nk blanja aku mkan tp kalo bley aku nk byar sndri la....aku taw aku tak keja lg tp skrangnya aku ad la simpanan ckit2....hahaha,,so..aku cancel la jmpa kwan aku ni....agak ksian la cbb dia ajak aku brsungguh2 td..ap bley wat....nti kta jumpa la....ok????aku tak mau la kwan aku tgk aku lam keadaan serabut....aiceh,,,bajet mcm aku ni kmas sgt..hahaha,,ap2 pon thanks la cbb korang ad niat nk blanja aku mkan wlaupun jauh di sudut ati aku ni tak trlintas lg nk blanja korang mkan....hekhek,,,jgn mrah noh.....SEKIAN......

Friday, February 25, 2011

MANA KAU DUIT!!!!!!!!

Sjak abis SPM dlu smpai la ari ni aku lnsg tak keja taw.....kalo poket smakin kmbung tak ap la jgk....ni habuk ja lbih.....mcm mna nk hdup tuk bsok,,lusa,,tulat..????haiya,,sdangkn aku yg tak keja pon bsing sna bsing sni tp orng laen yg keja brscah pyah nk mnyara kluarga trcinta pon tak mmpu sgt kn????mcm mna pon aku ttp brsyukur cbb wlaupun aku ni tak da keja tp dlm msa yg sma still mkan lpas,,top up lpas..haha,,,tp smpai bla aku nk hrap duit mak ayah aku ni??dh la pncuci mka pon mhal...tlong la bg idea kt aku ckit...BANK mna aku ptut rompak????dh trdesak sgt ni.....aku ngat lg blan lpas kwan aku ad tlong cri keja kt aku taw....haha,,tak sngka aku dpt gak keja kt grai mkan.....msa 2 ayh aku tak da kt umah so aku pon xcited pnya psal call la ayh aku nk mntak restu la knon.....alih2 ayah aku tak bg keja plak dh.....aku dh pjuk ayah aku ngan mcm2 cra tp aku slap sguh ayah aku tak mdah trmakan ngan pjukan.....aduhh!!!mlepas pluang aku nk keja...dan akhrnya mcm ni la nsib aku.....ayah aku cma bg aku keja kalo aku dh dpt lsen moto ngan keta...jeng3....msalahnya lmbat lg taw aku nk dpt lsen..nmpak gyanya aku ni mmg kna keja kt restoran dapuq umah aku jela...........slagi hayat dkandung bdan tak ap...aku bley brthan....hua!!!!,,SEKIAN.........

Tuesday, February 22, 2011

SALAHKAH AKU 2.......

Hari ni dh mcuk seminggu lpas aku brjumpa ngan mak SI DIA....Sejak ari 2 kmi dh x contact lnsung....Dia marah ka ngan aku????hmmm,,aku tak kisah pon ap nk jdi....jadi la,,kalo Dia nk prsahabatan kmi brakhir mcm ni pon aku still tak ksah.....aku rsa lg syok ad la..haha....lgpon sblum ni kalo ad ap2 msalah Dia yg akan cri aku...mcm mna pon Dia akn cri gak tak kira la aku kt mna skali pon..tp kali ni laen sguh,,maybe sjak Dia dh jmpa kwan bru dan skali gus Dia bley la lpa kt aku dh....tp syg skali kwan bru dia 2 aku knal sgt2....mklum la dnia ni kcik ja....kwan bru Dia 2 bkan baek sgt mcm yg Dia harap.....ska maen kn orng,,hahaha yela dh kwan bru dia 2 comel nk mmpus...nk banding ngan aku mmg kmi ni mcm lngit dan bumi la.....wlaupun SI DIA bru knal ja ngan kwan bru dia tp rpatnya diorang mngalahkn aku rpat ngan SI DIA taw..jgn slah pham plak yerk.....aku sesekali tak cemburu psal hbungan diorng cma aku tak sngka la kcang bley lpakan kulit...cbb ap taw....Dia slalu pesan kt aku...mna aku p jgn lpakan Dia tp bla Dia dpt kwan bru wlaupun Dia tak p mna2 pun last2 Dia yg lupa aku......hmmmm,,,Dia slalu bg nasihat kt aku...xpala aku trima ja tp knapa la dia tak penah nsihatkan dri sndri????knapa Dia trlalu prcayakan kwan bru Dia sdangkn slama aku taw la kwan dia bknnya baek mcm malaikat pon...tp aku diam ja...aku x mau crita ap2 pon psal kwan bru dia kt SI DIA.....haha.....nk taw cbb ap tak????agk2 kalo aku crita nk ke Dia prcaya ckap aku????aku rsa msti la tak cbb Dia mmg dh prcya dh kwan bru dia hdup2 cbb dia dh kna 'kencing'....agk ksar ckit bhasa aku kali ni........haish...aku x mau ckap ap2 dh nti laen plak jd nya...aku hrap one day SI DIA akn sdar jgk sbnarnya kwan bru dia 2 seorng penipu....aku tak ska msuk cmpur hal orng so,,biar la Dia sdar sndri nti....brseronok la dlu korang slagi bley.......SEKIAN.....

Sunday, February 20, 2011

AP DAH JDI NGAN ADIK AKU NI?????

Puppy love ni slalunya x smpai ke mna pon.....mcm aku sndri...last2 solo gak kn..haha,,x rmai yg puppy love ni brjaya smpai ke alam prkahwinan...haish,,puppy love bnyi x sdap la..ok2 cinta monyet la snang ckit...mcm story adik aku ni nmanya hafiz fahmi....adik lelaki aku ni dh mla trjebak ngan cinta monyet...msa ari sbtu ari 2 dia p la 2syen cbb taun ni dia amik UPSR...lpas blik dri 2syen ayah aku bwa dia p gunting rmbut....mklum la rmbut dh pnjang..so,,bla dia dh gunting rmbut dia msuk umah then tba2 dia cri camera...heran gak aku smpai dia amik ncet aku tngkp gamba dia....aku tnya la dia knpa tngkp gamba tba2 ni???dia kta sja ja..ok aku x tnya ap2 dh...lpas 2 dia x puas ati lg...dia amik plak camera digital...dia sruh mak aku tngkp gamba..mak aku pon tnya nk wat ap ni...adik aku ckap dia nk boh dlam fb...fuyooo...adik aku pon ngaku la kt mak aku sbnarnya msa dia p 2syen dia ad ska kt seorng bdak prmpuan ni....mak aku ap lg...gelak la...hahaha....lpas 2 mak aku mrah plak....'sjak bla pndai nk ska2 kt orng ni???mak anta hafiz p ngaji bkn sruh p ngorat orng'...kuang3...kn dh kna,,,aku cma tnya adik aku lawa tak bdak 2???adik aku ckap lawa la...haha,,,msa aku drjah 6 dlu pon hingus aku lap kt tdung lg....uwerkkk!!!..hehe,,,ni la dia puan2 dan tuan2 kalo kta tak kwal adik2 kta,,mmg mreka akn hanyut bak kta Faizal Tahir la....Aku tak ksah sgt kalo adik aku nk mnat kt sapa pon jnji dia tak lpa plajaran dia sdah la...soal prasaan mmg tak bley halang tpi kta bley kwal kn????so,,kalo kta ska kt orng 2 brpada2 la ckit....jgn smpai lpa dri sdah la....SEKIAN....

Saturday, February 19, 2011

SALAHKAH AKU????

Knapa bla aku dh cba wat yg trbaek tp still lg orng ckp aku ni scah la tak memahami la..bla..bla..bla....Kta suma mnusia biasa ja...So,,sbagai mnusia biasa kta tak dpat nk puas kn ati suma orng...Knapa DIA tak pham aku????aku rsa aku bnyk kali mngalah dlm prhubungan kmi....aku x ska brgaduh ngan orng,,so,,tak pe kn kalo kta mngalah cbb bla kta mngalah tak smestinya kta klah..pdahal kta sbnarnya dh mtang tuk wat kputusan...wlaupun aku tak taw ap slah aku smpai SI DIA slalu trasa ngan aku tp aku yg mnta maaf kt DIA..smpai bla aku nk wat mcm ni???smpai bla aku nk mnta maaf wlaupun aku sndri tak taw kt mna slah aku???aku pndam ja msalah ni dlm dri aku...aku x taw mcm mna aku nk bgtaw kt DIA....kmi dh brkawan slama 9 thun...aku dh msak ngan prngai dia...wlaupun dia jnis kuat cmburu tak tentu psal tp aku sbar ja....smpai la stu ari dia ajak aku jmpa ngan mak DIA...ok,,dh nma pon kwan lma aku pon ajak la kwan aku sruh tman..tak da la aku tkot sgt...1st time aku jmpa mak dia aku segan la....nk slam tgn mak dia pon kaki aku brat nk mlangkah...tp aku pksa gak dri aku...aku snyum ja smpai ke tlinga cbb aku tak taw nk sembang ap ngan mak dia...yg SI DIA asyik tgk aku ja..rpa2nya dia nk tgk sjauh mna aku bley sembang ngan mak dia...haha,,,nk taw ap dia ckp kt aku???..'FATIN,,awat fatin susah sgt nk sembang ngan mak sya??kta kn dh kwan lma spatutnya fatin kna la mesra ngan mak sya sikit..jgn smpai mak sya pkir bkn2 psal fatin'.....tgk!!!!!!smpai mcm 2 skali dia kta kt aku...pdahal aku dh sembang dh cma aku x ramah sgt cbb aku malu ja..lgpon agk2 la bru 1st time jmpa..kalo dh slalu laen la gak....sbar aku dh mla ilang....aku kna prthankan dri aku..tak kn la kali ni pon aku nk mngalah lg..?????no way!!!!dh tba msanya awak plak yg pham sya,,slama ni sya dh lma pham prngai awak..sya tlan ja ap yg awak kta kt sya smpai brdarah krongkong ni.....kalo awak still lg x mau ubah attitude awak 2,,awak p la cri orng laen yg bley idup smati ngan awak........sya trlalu kcewa ngan sikap awak ni....btul tak ap yg aku ckp ni........YOU CAN ONLY PUSH A GIRL AWAY 4 SO LONG, UNTIL SHE WALKS OUT OF YOUR LIFE ON HER OWN, SO BE CAREFUL AND MAKE SURE THIS IS WHAT YOU WANT, BECOZ ONCE SHE TURNS AROUND, SHE ISN'T COMING BACK.....

Wednesday, February 16, 2011

SUKA SUKI WIF FRENZ.....


Alolaaa......ari ni sprti dlam jdual aku kna blaja moto.......leceh 2 mmg la leceh cbb asyik2 wat bnda yg sma ja brulang-ulang kali...tp mcm besa la time wat break aku pnya moto x pernah bunyi pon cma dngar bunyi tayar ja....kra bley la 2....lpas abis ltihan kwan aku SEHA nmanya,,kwan lama aku ni ajak p TESCO...mla2 brat ati jgk nk p cbb aku x bwak duet bnyak ckit...tba2 aku dngar dia nk blanja aku mkan....wah2,,rzeki trpijak ni...aku pon kta ON....dgn lajunya aku pcut p TESCO tingai SEHA kt blakang cbb trlalu excited....haha,,,kureng btoi aku ni....thanks SEHA cbb blanja aku mkn KFC...ksian plak aku tgk SEHA,,so aku pon bwak kluar la jgk duet stakat mna yg ad jela...orng penganggur mcm aku ni besa la mngalami kgawatan ekonomi yg truk....lpas 2 aku pon ajak SEHA p jmpa kwan lma kmi yg keja kt tmpat game.....x sngka niat kmi yg cma nk mlawat kwan lma tba2 dpt karoke FREE ja kt situ..bos dia baek sgt....ap lg...dh FREE x kn nk nganga ja kot.....kmi pon nyanyi la ngan syahdu skali...haha,,,tp syg sguh msam btoi mike aku...werkkkk!!!!!!.....haha,,ap2 pon kmi enjoy sgt cbb dpt jmpa kwan2...lg enjoy dpt karoke free..hehe,,,jgn rsau kwan2..lpas ni aku akn p kerap lg kt sna slagi free....yela,,dlm dunia ni mna ad free tp kalo dh rzeki trpijak kta amik jela kn...ari ni ari aku..bcok lusa ari korang plak....sma2 la kta doa spaya ari2 kta sntiasa baek slalu.....amin....

Tuesday, February 15, 2011

KISAH SAIDINA UMAR....

Aku ad crita menarik nk tlis dlam blog kali ni......lbih krg dlm taun lpas mak aku ad bli bku ksah tntang khidupan RASULULLAH S.AW.....aku pon bru ja bca bru2 ni cbb taun lpas trlalu bnyak omwork smpai x sempat nk bca....dlm crita 2 ad stu ksah mnarik tntang SAIDINA UMAR SEBELUM beliau masuk ISLAM....mari kta bca sma2....

Dalam satu pristiwa,shabat2 rasulullah pernah melihat UMAR 
menangis dan kmudian tertawa tanpa sebab
yg jelas. Akhrnya ad yg brani brtanya, "Wahai 
pemimpin orng Islam,knapa kamu mnangis kmudian trsenyum
tnpa sebab yg dpat kami fham."

UMAR mnceritakan, "Dahulu aku dan orng2 Quraisy
sngat mmbenci anak prempuan.Ketika aku mndapat 
pekhabaran anak prempuan,drpd saat klahirannya
lg kbencianku sudah brmula.Aku pendam
rasa benci itu, aku sbar smpailah umurnya
6 thun,aku sdah tdak than lg, aku
mmbawanya ke pdang psir dan aku gali lubang.
Dia menyangka aku mmbawanya brkelah dan brmain2,,
dia trut sma mmbantuku mnggali lubang. Apabila
lubang sdah siap, aku mnolak dia ke dlam lubang dan aku mla 
mnimbusnya dgn psir. Anakku yg msih blum tahu
niatku, masih ngat aku brmain2, dia tlong
mngibaskan psir2 drpd jnggut dan pkaianku,
ttapi akhrnya aku mnimbusnya hdup2 tnpa blas ksihan.
Inilah khidupan kmi sblum khadiran MUHAMMAD,
kmi memuliakn anak lelaki dan mghina anak
prempuan bahkn mmbunuh mreka hdup2. Maha Bsar Tuhan, Maha 
Baik Tuhan yg mnghantar MUHAMMAD yg mletakkn
prempuan d'tmpt yg mulia. Mari la kta brsyukur d'atas nikmat
ini. Itula rhsianya,apbla aku trngat ksah ni,aku mnangis. "

UMAR brkata lg, "brkenaan mngapa aku trsenyum,pda suatu hari
aku kluar dri bndar Mekah. Apbila kluar dri Mekah
biasanya kmi mmbawa batu dri Mekah tuk d'jdikan sembahan,
ttapi aku trlupa mmbawa batu, ttapi aku ad mmbawa kurma, aku
mmbuat berhala drpd kurma dan aku sembah kurma. Apbila
mkanan aku habis, mulalah aku mkan Tuhan aku sedkit demi sdikit.
Apbila aku trngat ksah ni, aku ketawa sndirian. "

MORAL VALUE : nkmat kta yg plg agung ialah ISLAM...cbb x rmai orng yg dpt hdayah tuk trima ISLAM
tpi,,skali diorng mcuk ISLAM,,iman mreka lg hbat dri kta kn...cntohnya ialah
MAHER ZAIN..kn..kn..kn..kn..sdangkan jka d'timbang phala sluruh umat MUHAMMAD  
pon msih lg tdk dpat mnandingi phala SAIDINA ABU BAKAR...So,,slamat brfikir

Sunday, February 13, 2011

RED BULL KU...

Meh sni smua n duduk rpat2..haha...aku nk mla crita dh ni.....ad stu crita yg aku nk kongsi kn brsma2 dgn anda smua....rsa2nya smua org taw x aku nk mnum ap???ala,,jgn trkejut plak smpai trkeluar bji mta...just mnuman brtnaga shj iaitu RED BULL...knapa red bull mnjadi plihan hati ku..ahakss,,smstinya cbb dia brtnaga...kalo smua nk taw..aku la stu2nya plajar prmpuan kt skolah aku jela yerk yg mnum red bull...aku bwak air 2 kt klas...scara x lnsg aku dh jdi duta red bull kt klas aku sndri taw...ad la jgk certain ckgu yg trkejut tgk aku mnum....tp aku wat dono ja...msti smua trtnya2 mcm mna la mnah 2 bley mnum???critanya bgini ya bpak2,ibu2...msa kt rumah dlu aku slalu usha air red bull dlm pti ais...ad trikan magnet kt air 2 smpai aku slalu bka pti ais....tp aku x brani mnum..tkot abah marah...so,,tlan air liur ja..sbnarnya air 2 abah bli cbb nk drive p kl...abah aku mnum ckit ja air so,,kra air 2 byk lg la yg x abis..drpd buang baek smpan dlm pti ais kn....lpas 2,,kakak aku pon selamba bdak bka pti ais dan p mnum...aku pon ckap la..'kak nti dlu...spa sruh mnum ni'???haha....kakak aku jwab..'kak la yg nk mnum,ala,kt tmpt keja kak dh rmai owg mnum la..cbb nk tmbah tnaga,atin cba la ckit'..wahh..xsngka kakak aku sruh cba plak...ap lgi..dh lma aku idam...perhhh..aku pon mnum la...rsanya bley than...aku mnum smpai abis tp bkn red bull color putih taw.....msa kt rumah aku dlu aku mnum red bull tin color kuning...tp dh cbb kt skola aku jual red bull color putih so,,aku bli jgk la..rsanya x sdap sgt.....hehe,,mla2 ad orng ckp..'kau ni fatin..air laen xdk ke smpai red bull kau plih'???aku x ckp ap2..aku just diam ja..ad aku ksah???ska ati aku la nk mnum air ap pon..jnji halal sdah la....tp bcoknya msa p skola bdak yg tnya aku smalam dia pon bli jgk red bull cbb dia kta aku pnya psal....haela,,aparahh...sbnarnya dia tringin tp x nk ngaku ja....seyes aku ckp mmg brkesan...cbb mmg brtnaga sguh...haha..korng kna cba taw..tp jgn bli color putih cbb x sdap..bli color kuning yerk....kalo x sdap jgk...lpas 2 jgn bli dh....huhu...SEKIAN... slamat mncuba yerk kwan2

Saturday, February 12, 2011

FRENZ 4EVER..

  yeyey...ni la GKS..ahli kumpulan aku msa kt skola dlu...sweet x??hmmm msa d'tubuhkn bla erk??alamak,,x taw la plak...spa2 tlong ngat kn aku...cewah..mcm ana raffali plak..knapa GKS d'tubuhkn??critanya brmula bgini...snang crita tuk mngeratkn silaturrahim..haha,,sdia mklum ahli kmi trdri drpd 6 org shj..meh aku prknal kn sowg dmi sowg brmula dri kiri dlu...hmm,,pkai nick name je la noh..1st skali...NAEM,AKU,MEZAN,FARZANA,PA'IN dan NABILA..huhu hbat x kmi??jgn ckp ap2...aku sudah taw jwapannya..hehe msti la hbat..geng ni agk trkenal jgk la...kpd anda yg xtaw lg 2 jgn rsau..skrang anda sudah taw.....kmana2 sja kmi prgi...pasti mka ni la sprti yg trtera d'atas brsama2 ke hulu ke hilir.....nk aku bg bukti ke??sbagai contoh..kalo ad event ap2,,slah sowg dri kmi akn jga tmpat duduk dlam dwan..haha..pas2 kmi akn duduk sebaris la...bkti yg kukuh 2 taw.......aku syg sgt orng2 kt dlam gamba ni....Oopss,,orng yg xdk dlm gamba pown aku cyg jgk....jgn kcik ati plak....seyes aku cyg..hehe,,so,psanan aku jgn hnya kwan rmai sja tpi x bley pkai..pown scah jgk 2.....kalo anda stuju sla senyum....huhu,,bkn ap..shabat dnia akhirat scah nk cri..cbb 2 la aku ska crita psal kwan....stuju x kalo aku ckap SELEMAH-LEMAH MANUSIA IALAH ORANG YG TDK BOLEY MNCARI SAHABAT DAN ORANG YG PLING LEMAH DRI ITU IALAH ORANG YG MENSIA-SIAKN SAHABAT YG TELAH D'CARI....so,,hargailah kwan2 d'sekeliling kta sblum kta khilangannya.....Sekian....

Friday, February 11, 2011

ALHAMDULILAH

  Skali lg dgn lngkah yg nekad aku cba gak nk tlis sesuatu......haha,,hmmm aku nk thanks a million to MAIZAN cbb dh byk sgt tlong aku......syg ang sgt2 mezan....aku xkn lpa jasa ang wlaupun sbesar bji particle...hehe....ok ckup la 2....ha 2 pown mezan...jeng jeng jeng...cba tka mna stu gamba mezan???tuttt..ye..10 mrkah untuk anda....gamba mezan yg pegang bku 2 la...mezan awat ang lndung muka ang....hmmm,,sya sja x mau tnjuk gamba mezan yg clear..nk bg suspens cikit.....nnti aku cte lg psal mezan yg aku syg..........gamba yg pkai bju kurung color biru plak nma nya NAIMMATUL UMMIRAH...sodap kn nma 2....ni pown aku syg dia jgk....kwan bek aku..sma mcm ngan mezan......dia byk cte tladan taw...sruh la naim cte ap pown...suma bley....tmbah2 lgi psal agma..perhh...top one taw.......haha..mmandangkn hnya gamba ni sja yg ad..so,,aku cte la tntang diorng dlu.....jgn rsau..aku akn cte stu-prsatu tntng kwan2 aku yg len. plak nti......tnggu la dgn pnuh ksabran yerk....ad ckit lg nk tmbah ni...gamba ni d'ambil msa time prep mlam...ngat lg msa snap gamba ni ja trus btery kong....nsib baek smpat skali snap...rsanya 2 sja tuk kali ni....hehe

Thursday, February 10, 2011

NI HNYA RAPTAI SJA...

Assalamualaikum.....

Ni 1st time taw wat blog.....Rsa mcm kekok ja wat blog ni.....hmmm sja nk try join mcm kekawan yg laen....tringin nk ad blog sndri...SBLUM ni aku slalu sgt bca blog orng....hmmm nmpk gya mcm hngat2 taik ayam ja.....aku bkannya pndai sgt ngan bnda alah ni...sja nk mngedik kn dri ja....bla dh byk msa trluang mcm aku jdi mcm ni la......kalo dpt rmai respon bley la aku continue wat bnda alah ni tp kalo x dk smbutan......aku bngkus trus la yerk....hehe...tp kalo korng x ska ngan blog aku yg msih 'baby' ni.....jgn la ktuk lbey2 plak yerk.....ngat ALLAH taw.....